Kateri riž izbrati

Riž je priljubljen po vsem svetu in seveda tudi pri nas ni nič drugače. Uporabljamo ga za rižote, kot prilogo k mesnim ali zelenjavnim jedem, za pripravo riževega narastka, mlečnega riža in lahko bi naštevali še in še …

Kljub temu se včasih zgodi, da nismo povsem prepričani, kateri riž izbrati za pripravo neke jedi. Zato naj nekaj besed namenimo lastnostim najbolj priljubljenih vrst rižev, ki so na voljo na trgu. Tako boste spoznali, katera vrsta riža je najprimernejša za posamezen tip jedi.

Če se lotevamo na primer priprave rižote, bo najboljša izbira gotovo riž arborio. Gre za srednjezrnato vrsto riža iz Italije, ki je še posebno primeren za pripravo rižot, odlično pa se obnese tudi dušen ali kuhan kot priloga mesnim oziroma zelenjavnim jedem.

Za enak namen je dober tudi riž parboiled, še ena kakovostna vrsta italijanskega riža, prednost katerega je v tem, da se ne razkuha, saj je obdelan s posebnim toplotnim postopkom. Zrna so tako čvrstejša in se med seboj ne sprimejo. Ta vrsta riža je zato primerna za pripravo različnih solat.

Kadar se lotevamo priprave domačih jedi, kot so polnjene paprike, rižev narastek ali mlečni riž , bo najboljša izbira riž tondo, ki se hitreje razkuha.

Pozabiti ne smemo še na tako imenovanega kralja med riži, in sicer riž basmati. Gre za ozek podolgovat riž, ki izhaja z obrobja Himalaje. Poznan je po svoji značilni aromi, ki doda jedem prefinjen okus tibetanske kuhinje, zato je kot nalašč za pripravo različnih sladic ali jedi z nekoliko eksotičnim pridihom. Opozoriti velja, da je riž basmati pred kuhanjem dobro namočiti v vodo ali ga vsaj dobro oprati.

Ali ste vedeli, da ni narobe, če riž večkrat pogrejemo? Z vsakim dodatnim pogrevanjem namreč v njem nastane več retrogradiranega škroba. To pomeni, da se del molekul škroba v rižu, če ga izpostavimo visoki temperaturi (kuhanje in peka), strukturno tako spremeni, da postanejo za naše telo neprebavljive, tako da delujejo kot prehranske vlaknine. S tem rižu nekoliko znižamo kalorično vrednost in telesu pomagamo pri boljši prebavi.